مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علت پرش پلک چشم چیست؟

[ad_1]
بامداد – برای بسیاری از افراد پیش آمده است که می‌گویند پلکمان می‌پرد. این پرش غیرارادی،‌ اعصاب را به هم می‌ریزد و فرد به بسیاری از راه‌ها متوسل می‌شود تا از شر آن خلاص شود. این که پرش پلک چه علتی دارد و چه موقع باید نگران آن شوید، سوال بسیاری از افراد است،‌اما واقعا چرا پلک چشممان می‌پرد؟ 

پرش پلک، حرکات مکرر و غیرقابل کنترل پلک زدن یا اسپاسم پلک است که معمولا پلک فوقانی را درگیر می‌کند و هر چند ثانیه یکبار ایجاد می‌شود.

he4167

پرش چشم گاه در اثر عوارض برخی داروها ایجاد می‌شود

علامت ابتلا به یک بیماری

اکثر افرادی که دچار پرش جزئی پلک چشم می‌شوند، می‌گویند پریدن پلکشان طی چند روز یا چند هفته خودبه خود برطرف شده، اما در مواردی گذرا نیست و در صورت تداوم، روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد.

 

گاهی انقباضات و پرش پلک می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات دیگر چشم از قبیل ابتلا به بیماری‌های چشم باشد؛ مثل التهاب پلک یا خشکی چشم یا حساسیت به نور. همچنین در موارد نادر می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری مغزی یا عصبی، مانند فلج بلز، بیماری پارکینسون یا دیستونی‌ها باشد.

چه داروهایی می‌تواند این عارضه را ایجاد کند:

پرش چشم گاه در اثر عوارض برخی داروها بخصوص داروهای ضدتشنج و روانپزشکی نیز ایجاد می‌شود.

به خاطر داشته باشید، مصرف کافئین، الکل و استعمال دخانیات، مصرف برخی داروهای ضدصرع و کمبود برخی املاح در بدن بخصوص منیزیم و پتاسیم می‌تواند از عوامل ایجاد پرش پلک باشد. همچنین برخی بیماری‌های بافت‌های سطحی چشم مثل بلفاریت (التهاب لبه پلک)، آلرژی چشم، خشکی چشم، عفونت و تحریک قرنیه و ملتحمه نیز از عوامل بروز پرش پلک محسوب می‌شود.

 

حرکاتی که باید جدی بگیرید
غیر از پرش چشم، برخی حرکات دیگر صورت نیز می‌تواند نگران‌کننده باشد. این حرکات به صورت کرمی شکل، دور چشم و اطراف آن احساس می‌شود و ممکن است در سایر نقاط صورت هم ایجاد شود.

 

این حرکات ممکن است، نشانه‌های ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند ام‌اس و ضایعات ساقه مغزی باشد و ضرورت دارد، فرد بررسی شود. در چنین مواردی این حرکات با استرس و بی‌خوابی تشدید می‌شود.

 

رعایت نکردن چه نکاتی می‌تواند باعث بروز پرش چشم شود؟
علت پرش پلک و چشم معلوم نیست و عوامل متفاوتی باعث آن می‌شود. این حرکات با خستگی و استرس خود را نشان می‌دهد و مصرف کافئین، سیگار و الکل نیز می‌تواند از عوامل بروز این حالت باشد. این مشکل ممکن است از یک چشم به چشم دیگر منتقل شود که کاملا شایع و بی‌خطر است.

 

بر این اساس، با معاینه پزشک، مشکل اصلی فرد تشخیص داده می‌شود، اما به طور کلی با اصلاح سبک زندگی و تنظیم استراحت و خواب کافی و پرهیز از مواجهه با تنش و اضطراب در زندگی روزمره، اجتناب از تماشای طولانی‌مدت تلویزیون و کار با رایانه و خیره شدن به نور شدید، مصرف نکردن الکل و دخانیات در درمان موثر است.
چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد ؟
زمانی که انقباض یا اسپاسم اطراف چشم بیشتر از یک هفته طول بکشد و این پرش باعث افتادگی پلک فوقانی شود، باید به پزشک مراجعه کرد. اگر این حالات تمام صورت را درگیر کند و حالات کرمی شکل داشته باشد، لازم است به متخصص مغز و اعصاب مراجعه شود.

منبع:salamatnews.com

نوشته علت پرش پلک چشم چیست؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پرشها و تیک پلک چشمعلت پرش یا تیک چشم ما چیست…پرشها و تیک پلک چشمعلت پرش یا تیک چشم ما چیست؟علت پرش چشم ما چیست؟تیک پلک چشمدرمان علل پرش پلک چیست ؟ سایت پزشکان بدون مرزعلت پرش پلک معلوم نیست و ممکن است در اثر تحریک اعصاب عضلات چشم ایجاد شود علت پرش پلک دلایل پرش پلک چیست؟ همه ی انسانها تقریباً دچار انقباضات جزئی پلک چشم در طول زندگی خود می شوند اگر شما علت پرش چشم و درمان آن علتپرشچشمپرش چشم و علت پرش چشم و درمان پرش چشم و تیک عصبی چشم و درمان تیک چشم و پرش پلک و علت پرش عفونت‌هاى چشم مطالب مرتبط رایج ترین علل قرمزی چشم قرمزی چشم زمانی رخ می دهد که عروق خونی در سطح چشم سه راه فهمیدن علت تاری چشم یک متخصص مغز و اعصاب سه راه را برای فهمیدن علت تاری چشم و راهکار پیش روی بیماران برشمردفاصله کما تا مرگ چقدر است؟کما چیست؟پرشین …فاصله کما تا مرگ چقدر است؟کما چیست؟فاصله کما تا مرگ چقدر است؟چند درصد از افرادی که علل و درمان مشکل شایع پلک التهاب لبه پلک التهاب لبه پلک یا بلفاریت، به علت عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود وقتی ایالاس چیست؟ ای ال اس ایرانبیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس یک بیماری بدخیم است در سلسله بهترین عینک ضد اشعه برای کار با کامپیوتر چیست؟بهترین عینک ضد اشعه برای کار با کامپیوتر چیست؟ اطلاعات بیشتر به نظر شما این عینکها پرشها و تیک پلک چشمعلت پرش یا تیک چشم ما چیست؟پرشین پرشیا پرشها و تیک پلک چشمعلت پرش یا تیک چشم ما چیست؟علت پرش چشم ما چیست؟تیک پلک چشمدرمان تیک پلک علل پرش پلک چیست ؟ سایت پزشکان بدون مرز علت پرش پلک معلوم نیست و ممکن است در اثر تحریک اعصاب عضلات چشم ایجاد شود علت پرش پلک در صورت دلایل پرش پلک چیست؟ پرسش چند روزی است مشکلی پیش آمده و آن پرش مداوم پلک چشم چپ من است که از صبح شروع و تا شب موقع علت پرش چشم و درمان آن علتپرشچشم پرش چشم و علت پرش چشم و درمان پرش چشم و تیک عصبی چشم و درمان تیک چشم و پرش پلک و علت پرش پلک و سه راه فهمیدن علت تاری چشم یک متخصص مغز و اعصاب سه راه را برای فهمیدن علت تاری چشم و راهکار پیش روی بیماران برشمرد علل و درمان مشکل شایع پلک تا حالا جلوی آینه به پلک‌هایتان خیره شده‌اید؟ پلک‌ها پرده‌های نازکی روی چشم‌ ما هستند که ایالاس چیست؟ ای ال اس ایران بیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس یک بیماری بدخیم است در سلسله اعصاب فاصله کما تا مرگ چقدر است؟کما چیست؟پرشین پرشیا فاصله کما تا مرگ چقدر است؟کما چیست؟فاصله کما تا مرگ چقدر است؟چند درصد از افرادی که به کما بهترین عینک ضد اشعه برای کار با کامپیوتر چیست؟ بهترین عینک ضد اشعه برای کار با کامپیوتر چیست؟ اطلاعات بیشتر به نظر شما این عینکها مفید علت پرش پلک چشم



لینک منبع :علت پرش پلک چشم چیست؟

علت پرش چشم و درمان آن - نمناک namnak.com/علت-پرش-چشم.p14848‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۳ - ۴۱۸ نقد شاید برای شما هم پیش آمده باشد که چشمتان بپرد و در این لحظه تمام تمرکز و تلاش شما برای رفع این مشکل صرف شود. پرش پلک و چشم علت های مختلفی می تواند داشته ... دلایل پرش پلک چیست؟ - تبیان article.tebyan.net/293971/دلایل-پرش-پلک-چیست-‏ - ذخیره شده 9 فوریه 2015 ... چند روزی است مشکلی پیش آمده و آن پرش مداوم پلک چشم چپ من است که از صبح شروع و تا شب موقع خواب ادامه دارد. علت این مشکل در چیست؟ علل پرش پلک چیست ؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=30496‏ - ذخیره شده - مشابه علت پرش پلک معلوم نیست و ممکن است در اثر تحریک اعصاب عضلات چشم ایجاد شود. علت پرش پلک در صورت تداوم ممکن است خستگی چشم باشد. به گزارش خبرنگار ... 6 علت پرش چشم و درمان آن | khanoomane khanoomane.com/blog/6-علت-پرش-چشم-و-درمان-آن/‏ - ذخیره شده 14 آوریل 2017 ... بسیاری از افراد پرش پلک چشم را برای چند دقیقه، چند ساعت و گاهی بیش از یک روز تجربه کرده اند. در این مطلب علت ها و راه های درمان آن را توضیح ... دلایل پرش پلک و تیک چشم - 6 علت پرش پلک چپ/راست چشم - مجله سلامت www.majalesalamat.com/causes/reasons-your-eye-is-twitching/‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۸ - ۴ رأی 17 آوریل 2017 ... پرش یا تکانه های ناگهانی برای پلک پایین رایج تر است. معمولا پرش پلک می آید و می رود و جای هیچ نگرانی نخواهد بود. اما برخی از پرش ها و تیک های ... علت و راه درمان پرش پلک چشم www.fardanews.com/fa/.../علت-و-راه-درمان-پرش-پلک-چشم‏ - ذخیره شده - مشابه 31 ا کتبر 2015 ... باشگاه خبرنگاران: دکتر کی‌پور اپتومتریست بیان کرد: معمولاً پرش چشم عارضه‌ای شایع و خوش خیم است که به انقباضات متوالی و تکرار شونده ... علل پرش پلک چشم چیست؟ 6 دلیل اصلی پرش پلک چشمها - آلامتو www.alamto.com/eye-twitching-causes.html‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... علل پرش پلک چشم چیست؟:چرا دچار پرش پلک می شویم؟ عارضه ای که ممکن است خیلی ها حتی متوجه آن نشوند اما باید به آن بیشتر توجه شود: به گزارش ... علت پرش پلک چشم و روش های درمان - دکتر رجبی فوق تخصص چشم drrajabi.com/blepharospasm/‏ - ذخیره شده 16 آگوست 2016 ... پرش پلک عارضه‌ای خوش خیم است که به صورت غیرارادی رخ می دهد و به انقباضات متوالی عضلات پلک منجر می شود و گاهی شدت آن باعث باز و بسته شدن ... علل و درمان 8 مشکل شایع پلک - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../علل-و-درمان-8-مشکل-شایع-پلک.html/‏ - ذخیره شده افتادگی پلک چشم افتادگی پلک افتادگی پلک به علت ضعف در عضلاتی ایجاد می‌شود که ... کسی نمی‌داند عامل واقعی اکثر این پرش‌ها چیست، اما اینها اغلب همراه با خستگی و ... در موارد بسیار نادر، پرش پلک نشانه یک بیماری عصبی یا عضلانی است که ... علت پریدن پلک چشم چیست؟ - ایران ناز www.irannaz.com/what-is-the-reason-for-jumping-eyelids.html‏ - ذخیره شده - مشابه علت پریدن پلک چشم چیست کم‌خوابی، پرخوابی، میزان استرس‌های روزانه و عصبانیت‌های مداوم می‌توانند به شدت در پلک‌زدن افراد نقش داشته باشند با.