مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عرق سرد و سرگیجه نشانه چیست؟

[ad_1]
عرق سرد و سرگیجه نشانه چیست؟

خبرگزاری آریا-چنانچه دچار سرگیجه شده‌اید، اولین کار نشستن و یا دراز کشیدن برای مدت کوتاهی است.
به گزارش خبرگزاری آریا ،عرق سرد و سرگیجه که به طور منظم اتفاق افتد، می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری جدی باشد، در حالی که حملات دوره‌ای آن می‌تواند با داروهای ساده درمان شود. این مقاله در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

 

احتمال دارد که تا به حال دچار ضعف ناگهانی شده باشید، به گونه‌ای که احساس کرده‌اید اتاق به دور سرتان به چرخش در آمده و لازم می‌بینید که فوراً دراز کشیده و به خود استراحت دهید تا مبادا تعادل خود را از دست دهید و علائم این چنینی دیگر که همراه با رنگ پریدگی ناگهانی و سرد و مرطوب بودن پوستتان با رگه‌های عرق بر روی آن خواهد بود نشانه‌ی آن است که دچار سرگیجه همراه با عرق سرد شده‌اید.

 

علت آن ممکن است از شخصی به شخص دیگر و بسته به بنیه، شیوه‌ی زندگی، عادات غذایی، سابقه‌ی پزشکی و غیره متفاوت باشد. این مقاله تلاش کرده است فهرستی از متداول‌ترین علل چنین حملاتی و همچنین برخی اقداماتی که می‌توانید به هنگام روبرو شدن با آن انجام دهید را تهیه کند.

 

علل عرق سرد و سرگیجه  

در این بخش، برخی از دلایل ناراحتی ناشی از عرق سرد و نامتعارفی که ممکن است تجربه کنید را نشان خواهیم داد.

 

فشار خون پایین

نیرویی که از طریق آن خون به درون رگهای خونی در بدن‌مان جریان می‌یابد فشار خون نامیده می‌شود. فشار خون طبیعی به بدن جهت حفظ و بقای خود کمک می‌کند. از این رو، زمانی که فشار خون پایین می‌آید، بدن مقداری از انرژی خود را از دست می‌دهد و این می‌تواند منجر به ایجاد عرق سرد، سرگیجه و همچنین از دست دادن تعادل شود.

 

سطح پایین قند

یکی دیگر از علت‌های عرق سرد و سرگیجه سطح پایین قند خون است. هنگامی که خون به اندازه کافی مواد مغذی را به گلوکز تبدیل نکند، ما انرژی کافی نداشته و این امر منجر به ضعف و عرق سرد در ما می‌شود.

 

استرس‌های روانی

استرس و فشار بیش از حد روحی و روانی نیز مشخص شده است که دلیلی برای عرق سرد می‌باشد. استرس بیش از حد با خود عصبانیت و خستگی آورده و با عرق سرد، ضعف و سرگیجه مشخص می‌شوند.

 

کم شدن آب بدن

بدن ما به حداقل 2 لیتر آب به منظور حفظ و بقا و انجام درست فرایندهای زیستی خود نیاز دارد. افراد به طور کلی اهمیت آب کافی در بدن را کوچک می‌شمارند. آب کمتر در بدن همچنین می‌تواند دلیلی برای عرق سرد و سرگیجه‌ای باشد که با آن روبرو هستید.

 

گرمازدگی

گاهی اوقات قرار گرفتن ناگهانی یا طولانی مدت در معرض نور خورشید همچنین می‌تواند موجب ایجاد عرق سرد، سرگیجه، ضعف، تاری دید، و دیگر علائم این چنینی شود. گرمازدگی وضعیت خطرناکی است، به خصوص اگر شخص پیش از قرار گرفتن در معرض نور خورشید هیچ چیزی نخورده باشد.

 

درد غیر قابل تحمل

احتمالاً اگر به شدت مجروح و زخمی شده باشید، بی‌هوشی موقت و یا سرگیجه را تجربه کرده‌اید. هنگامی که دچار درد بسیار زیاد می‌شوید، فشار خون شما پایین آمده و احساس سرگیجه و عرق سرد در خود می‌کنید.

 

دلایل دیگر

همچنین دلایل دیگری وجود دارد، که ممکن است به این دلایل دچار عرق سرد و سرگیجه، همراه با ضعف، از دست دادن تعادل و گیجی احتمالی شوید. این دلایل در ذیل به صورت فهرست در آمده‌اند.

• دارو

• حمله‌ی قلبی

• عفونت ویروسی یا باکتریایی

• هورمون

• کم کاری غده‌ی تیروئید

• عادات غذایی اشتباه

• ضربه مغزی

• خونریزی داخلی

• آنافیلاکسی

• گاستریت حاد

• اضطراب

 

درمان

چنانچه دچار سرگیجه شده‌اید، اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید، نشستن و یا دراز کشیدن برای مدت کوتاهی است. با این کار جریان خون شما به سطوح عادی برگشته و احساس بهتری خواهید کرد.

 

چنانچه در طول ده تا پانزده دقیقه احساس کردید بهتر شده‌اید، آنگاه می‌توانید بعضی از داروهای خانگی را که در ذیل آورده‌ایم را تهیه کنید.

• آب لیمو را با استفاده از یک لیمو، یک لیوان آب، کمی نمک و کمی پودر فلفل سیاه تهیه کنید.

 

• یک قاشق غذاخوری سرکه سیب همراه با کمی عسل در آن نیز کمک خواهد کرد.

 

• همیشه چند شیرینی با خود همراه داشته باشید. هنگامی که احساس سرگیجه و سردی و رطوبت در پوست کردید، تنها یکی از آنها را در دهان خود بگذارید. اگر شیرینی در دسترس نباشد، یک حبه قند را در دهان خود گذاشته و اجازه دهید آب شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

راه غلبه بر سرگیجه اگر داخل خانه و یا یک محیط بسته هستید، کمی هوای تازه به داخل اتاق راه دهید، مثلا ادامه مطلب هُـوَالشـافی دانستنیهایی درباره شیمی درمانی و عوارض آن شیمی درمانی چیست؟ لغت فشار خون تان پایین است؟ علایم افت فشار خون چیست؟ اولین علایم افت فشار خون چه به صورت طبیعی و چه به صورت بیماری مزاج شناسی دم ؛مشخصات دموی ها و درمان سایت …دم به معنای خون بوده و گرم و تر است وبرای رساندن غذا و اکسیژن به سلولها است و به افراد دیابت سایت پزشکان بدون مرزشیوع بیماری دیابت روز به روز بیشتر می شود با توجه به افزایش امید به زندگی و افزایش سن فیزیولوژی سایت پزشکان بدون مرزروده کوچک بخشی از لوله گوارش است که متر طول دارد و حد فاصل بین معده و روده آموزش مسایل زناشویی با سبکی جدیدآموزش مسایل زناشویی با سبکی جدید مطالب این وب قطعا خواندنی و جذاب است فقط کافی است شرکت داروسازی باریج اسانس تولید کننده داروهای …تولیدکننده داروهای گیاهی خرید گیاهان دارویی و قیمت شرکت داروسازی باریج اسانس طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیبا وجود سرمای زمستان ، و سرماخوردگی هائی که گاه و بی گاه در این فصل سرد گریبانگیر ادامه مطلب هُـوَالشـافی دانستنیهایی درباره شیمی درمانی و عوارض آن شیمی درمانی چیست؟ لغت « شیمی راه غلبه بر سرگیجه بیشترین علت بروز سرگیجه عبارتند از کم آبی بدن، نخوردن غذا و استرس بنابراین بهترین راه برای فشار خون تان پایین است؟ فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ‌ها وارد شده و یکی از علایم اصلی حیات مزاج شناسی دم ؛مشخصات دموی ها و درمان سایت شخصی محمدباقر دم به معنای خون بوده و گرم و تر است وبرای رساندن غذا و اکسیژن به سلولها است و به افراد صاحب دیابت سایت پزشکان بدون مرز دیابت روی قسمت های مختلف بدن، از جمله پوست که آیینه بدن است تأثیر میگذارد و حتی گاهی علائم و آموزش مسایل زناشویی با سبکی جدید آموزش مسایل زناشویی با سبکی جدید مطالب این وب قطعا خواندنی و جذاب است فقط کافی است آرشیو را فیزیولوژی سایت پزشکان بدون مرز تیروئید چیست؟ غده تیروئید یکی از غدد درون ریز بدن است که هورمونهایی را برای تنظیم سوخت و ساز طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی با وجود سرمای زمستان ، و سرماخوردگی هائی که گاه و بی گاه در این فصل سرد گریبانگیر افراد است آریوبرزن پزشکی صرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع بزرگ گوش میانی و سرگیجه تهوع و سرگیجه چربی خون و سرگیجه سردرد و سرگیجه



لینک منبع :عرق سرد و سرگیجه نشانه چیست؟

عرق سرد و سرگیجه - راسخون rasekhoon.net/article/show/1159082/عرق-سرد-و-سرگیجه/‏ - ذخیره شده عرق سرد و سرگیجه که به طور منظم اتفاق افتد، می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری جدی باشد، در حالی که حملات دوره‌ای آن می‌تواند با داروهای ساده درمان شود. این مقاله در این مورد به ... عرق سرد نشانه چیست؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/308608/عرق-سرد-نشانه-چیست‏ - ذخیره شده عرق سرد نیز می تواند نشانه یک بیماری یا آسیب دیدگی جدی باشد. که باید ... این افت میزان قند خون سبب علائمی شامل سرگیجه، لرزش، تاری دید و عرق سرد می شود. 5. عرق سرد و ارتباط آن با بیماری‌های قلبی - متخصص قلب و عروق drgalb.ir/عرق-سرد-و-ارتباط-آن-با-بیماری‌های-قلبی/‏ - ذخیره شده استرس و نگرانی; احساس درد و ناراحتی در بدن; سرگیجه; لرز; رنگ‌پریدگی; احساس ضعف; حالت تهوع و استفراغ. چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟ عرق سرد در برخی موارد ... عرق سرد و سرگیجه نشانه چیست؟ - لیان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28866481‏ 29 نوامبر 2016 ... هشدار! سرگیجه به همراه عرق سرد را جدی بگیرید .... هنگامی که دچار درد بسیار زیاد می شوید، فشار خون شما پایین آمده و احساس سرگیجه و عرق سرد در خود ... “عرق سرد” نشانه چیست - نمناک namnak.com/عرق-سرد-نشانه-چیست.p14815‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۳ - ۱۰۸ نقد عرق سرد نشانه چیست و چرا بدن ما زیاد عرق می کند؟ علت و راههای درمان “عرق سرد” را می شناسید؟ آیا درمانی برای عرق زیر بغل وجود دارد؟ آیا تعریق فوایدی برای بدن دارد یا ... عرق سرد - علت، تشخیص و درمان - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../905-عرق-سرد-علت،-تشخیص-و-درمان.html‏ - ذخیره شده عرق سرد معمولاً به عنوان یک نتیجه از مبارزه و پاسخ بدن در هنگام ... این افت میزان قند خون سبب علائمی شامل سرگیجه، لرزش، تاری دید و عرق سرد می شود. 5. ... معمولاً در زنان بالای چهل سال تجربه می شود آن نشانه ی پایان ... آشنایی با انواع عرق کردن و علل آنها – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=22546‏ - ذخیره شده - مشابه عرق کردن نشانه چیست؟ ... به‌طور مداوم یا مکرر تب، سرگیجه، یا نبض تند وجود دارد. ... غیر از هیجانات زیاد، درد شدید مثل سردرد میگرنی هم می‌تواند ایجاد عرق سرد کند. عرق سرد و سرگیجه نشانه چیست؟ - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/08/post-7032/‏ - ذخیره شده 4 روز پیش ... عرق سرد و سرگیجه نشانه چیست؟ [ad_1]. ، عرق سرد و سرگیجه که به طور منظم اتفاق افتد، می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری جدی باشد، در حالی که حملات ... عرق سرد و سرگیجه نشانه چیست؟ | استرس و فشار بیش از حد روحی - قطره www.ghatreh.com/news/nn34851431/عرق-سرد-سرگیجه-نشانه-چیست‏ 2 دسامبر 2016 ... استرس و فشار بیش از حد روحی و روانی نیز مشخص شده است که دلیلی برای عرق سرد است. استرس بیش از حد با خود عصبانیت و خ. برچسب ها - عرق سرد - عصر ایران www.asriran.com/fa/tag/1/عرق%20سرد‏ - ذخیره شده - مشابه داشتن علائم سرماخوردگی و آنفولانزا ایجاد عرق سرد بر روی... کد خبر: ۵۰۵۷۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۲۵. هشدار پیش از حمله قلبی. عرق سرد و سرگیجه این نشانه ها می ...