مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برزخ هزاره

[ad_1]

در این میان، دو ویندوز بوده‌اند که تقریبا همه درباره فاجعه‌بودنشان اتفاق نظر دارند: ویندوز ویستا و ویندوز می‌(ME). حالا سر این‌که کدامیک بدترین ویندوز تاریخ هستند، بحث است! اما بسیاری از کاربران و کارشناسان این جایگاه را مختص ویندوز می ‌می‌دانند!

یک ویندوز دیگر، لطفا!

هنوز هم عده‌ای این سوال را مطرح می‌کنند که مایکروسافت هنگام ارائه ویندوز می‌دقیقا به چه فکر می‌کرده است! البته جواب این سوال را باید از مدیران وقت مایکروسافت پرسید، اما چیزی که از قرائن امر به نظر می‌رسد آن است که مایکروسافت حس می‌کرد سال 2000 و آغاز یک قرن جدید، رویدادی بزرگ است و باید از این فرصت استفاده کرده و ویندوزی را برای این رویداد عرضه کند. حالا این‌که این ویندوز به درد می‌خورد یا نه بحث دیگری است. سال 1998، مایکروسافت اعلام کرد دیگر پس از ویندوز 98، نسخه‌‌ای به‌صورت 9x نخواهد آمد. با این حال، شرکت به این ادعایش پایبند نماند و ویندوز 98 ویرایش دوم (Second Edition) را اوایل سال 1999 عرضه کرد و حتی نسخه‌ جدیدی از ویندوز 9x را ارائه داد که در ادامه‌ روند توسعه، نام آن به ویندوز هزاره (Millennium) تغییر یافت. ویندوز نسخه‌ هزاره (Millennium Edition یا همان ویندوز ME) پس از سه نسخه‌ بتا در سپتامبر 99 در دسترس عموم قرار گرفت.

جالب این بود که مایکروسافت دقیقا اوایل سال 2000، یعنی در ماه فوریه، ویندوز دیگری هم عرضه کرد که خیلی‌ها با آن آشنا هستند: ویندوز 2000! اما انگار شرکت حس می‌کرد 2000، ویندوزی نیست که به اندازه‌ کافی برای کاربران جذاب باشد و به برادر کوچک‌تری نیاز دارد که عموم کاربران از آن استفاده کنند و ویندوز می ‌برای ایفای این نقش انتخاب شد!

مایکروسافت خودش هم می‌دانست یک ویندوز نصفه نیمه را به بازار عرضه می‌کند و بر همین اساس قیمت ارتقای به این ویندوز را از ویندوز 95 یا 98، به جای قیمت مرسوم 110 دلار در آن زمان، 60 دلار اعلام کرد. حتی در کشور ما نیز همه ویندوز می‌ را یک ویندوز 98 بهبود یافته و نه ویندوزی مستقل می‌دانستند.

همان قبلی بهتر بود

ویندوز می ‌آنچنان به هم ریخته و بی‌هویت بود که پیش‌بینی شکستش چندان سخت نبود. این آشفتگی در وهله‌ اول ریشه در هسته یا همان کرنل این ویندوز داشت. هنگام توسعه‌ ویندوز می، مایکروسافت تصمیم داشت این سیستم‌عامل، نخستین ویندوز برای رایانه‌های خانگی باشد که با کرنل NT عرضه می‌شود، اما به‌دلیل عجله‌ای که در ارائه‌ به بازار داشت، این مهم صورت نگرفت و سیستم‌عامل بخت‌برگشته با همان کرنل قدیمی ویندوز 98 وارد شد.

کاربران بدشانسی که شروع به کار با این ویندوز کردند، بسرعت به این نتیجه رسیدند که این، ویندوزی نیست که بتوان به آن اعتماد یا حتی برای کارهای روزمره از آن استفاده کرد! بنیادی‌ترین اشکال این بود که ویندوز می ‌بشدت ناپایدار بود و با کوچک‌ترین اتفاقی کرش می‌کرد. این کرش کردن‌ها گاهی آنقدر مسخره بود که به یک جوک شباهت داشت. نمونه‌ بارزش این بود که ویندوز می‌ این قابلیت را داشت که تنها با حرکت دادن مکان‌نمای ماوس کرش کند! روند کار به این صورت بود: رایانه را روشن می‌گذاشتید و می‌رفتید، پس از ده دقیقه برمی‌گشتید، ماوس را تکان می‌دادید و بله، پنجره‌ کرش سیستم‌عامل را تماشا می‌کردید!

کرش‌ها، کندی‌ها و باگ‌ها تنها بخشی از پازل ناجور ویندوز می‌ را تشکیل می‌داد. مایکروسافت حتی برخی مواردی را که در ویندوزهای پیشین بخوبی کار می‌کرد بی هیچ توجیهی حذف کرده بود. یکی از این موارد، حالت داس یا DOS Mode بود که به کاربران اجازه می‌داد برای انجام بعضی اعمال سیستمی، به‌صورت مستقیم از داس و دستورات آن کمک بگیرند. این ویژگی کلیدی که در ویندوزهای 95 و 98 وجود داشت، به‌طرز عجیبی از
ویندوز می ‌کنار گذاشته شده بود. حذف حالت داس از ویندوز می ‌به‌نوعی مانند حذف دکمه‌ استارت در ویندوز 8 بود! ویژگی‌های مهم دیگری مثل سرویس
ASP و همچنین QuickView نیز در فهرست حذف‌شدگان قرار گرفته بودند.

یکی دیگر از مسائل اساسی در ویندوز می، بحث اینترنت اکسپلورر بود. امروزه و از دید ما شاید اینترنت اکسپلورر، بخصوص نسخه‌6 آن، یک شکست کامل به شمار بیاید، اما آن زمان که خبری از فایرفاکس یا گوگل‌کروم نبود، اینترنت اکسپلورر مرورگر شماره‌ یک بازار محسوب می‌شد و مایکروسافت همراه با هر ویندوزی، نسخه‌ جدید آن را ارائه می‌کرد. ولی در مورد ویندوز می ‌این اتفاق نیفتاد و کاربرانی که منتظر اینترنت اکسپلورر 6 با این ویندوز بودند، ناامیدانه مجبور به استفاده از نسخه‌ 5.5 آن شدند.

اکس‌پی وارد می‌شود

ویندوز می، یکی از کوتاه‌ترین دوران فعالیت‌ها را در میان ویندوزها داشت که البته با آن همه ایراد جای تعجبی ندارد. یکی از منتقدان، ویندوز می‌ را این‌گونه توصیف کرده بود: «ویندوزی که نصب، اجرا، نصب نرم‌افزارها، حذف ویروس‌ها و حتی خاموش‌کردن آن دردسر است!» البته درصد زیادی از کاربران از همان ابتدا قید این ویندوز جدید را زدند و با ویندوز 98 قدیمی، اما قابل‌اعتماد کار کردند. کافی بود کاربران ویندوزهای مایکروسافت تنها یک سال این ویندوز ناقص‌الخلقه را تحمل کنند تا شاهد شاهکار مایکروسافت، یعنی ویندوز اکس‌پی باشند؛ ویندوزی پایدار با ظاهری جذاب که بر پایه‌ کرنل NT توسعه یافته بود و در اکتبر 2001 عرضه شد. هنوز درصد قابل‌توجهی از رایانه‌های قدیمی از این ویندوز استفاده می‌کنند. اکس‌‌پی برای کاربران بهشتی بود پس از برزخ ویندوز می‌!

درس‌ها

«مجبور که نبودید!» این جمله بهترین جمله‌ای است که می‌توان در مورد عرضه‌ ویندوزمی ‌به مدیران مایکروسافت گفت. این درست که نباید میان محصولات فاصله‌ انداخت، اما عرضه‌ یک محصول ناپخته، آن هم در حالی‌که با کمی زمان بیشتر می‌توان محصولی بسیار باکیفیت‌تر را ارائه کرد، اشتباه محض است.

سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید! اگر در نسخه‌ قبلی محصولتان ویژگی‌های کاربردی وجود دارد که برای کاربران مهم است، بی‌دلیل آنها را حذف نکنید یا اگر مجبور به حذف آنها هستید، دنبال جایگزینی برای آن کارکرد باشید.

مرحله‌ آزمایش یا تست محصول را با دقت و بی‌رحمی هرچه تمام‌تر انجام دهید! در مورد ویندوز می، این‌که بعد از سه نسخه‌ بتا، هنوز هم می‌شد با حرکت ماوس کرش ایجاد کرد، واقعا یک شاهکار به حساب می‌آید!

محمود صادقی

ضمیمه کلیک جام‌جم


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آسمان آبی دانلود کتاب کلید گمشده حضرت سلیمانآسمان آبی دانلود کتاب کلید گمشده حضرت سلیمان مجموعه کامل از ناشناخته ها، افکار بیوگرافی و گالری عکس هنرمندان افغانیبیوگرافی و گالری عکس هنرمندان افغانی جدید ترین اخبار افغانستان و جهان عکسهای یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتبا درج این ابزار در سایت و وبلاگ خود ، می توانید صفحاتی که بیشترین بازدید را در بازه صفحه اصلی پژوهشگاه معارجمهم‌ترین حقی که انسان دارد حق توحید است و اخلاق در حقیقت همان خلقتسازی است که به عقاید و تاریخچه مختصری از آشوری ها شهر سوالسلام و تشکر بابت نوشتن تاریخچه مختصر و مفید بخشی از میهن عزیزمان من کاری به دین و مذهب آشنایی با ادیان جهان۱۱ عقاید و تاریخ دین زرتشت نظر …آشنایی با ادیان جهان۱۱ عقاید و تاریخ دین زرتشت نظر رهبر انقلاب درباره اهل کتاب بودن تاثیر فارسی بر زبان و ادبیات عرب اهمیت زبان …فرهنگ و تاریخ جهانی‌شدن همشهری آنلاین محمد عجم تاثیر فارسی بر زبان و ادبیات عربقوم لرقومی غیور در طول تاریخقوم لرقومی غیور در طول تاریخ ناشناخته ترین قوم علت جنگ های اسلام چیست؟ علت جنگ های اسلام چیست؟آیا این جنگ ها برای مجبور کردن دیگران به پذیرش اسلام است؟ آسمان آبی دانلود کتاب کلید گمشده حضرت سلیمان آسمان آبی دانلود کتاب کلید گمشده حضرت سلیمان مجموعه کامل از ناشناخته ها، افکار جالب و بیوگرافی و گالری عکس هنرمندان افغانی بیوگرافی و گالری عکس هنرمندان افغانی جدید ترین اخبار افغانستان و جهان عکسهای هنرمندان یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایت با کمک این ابزار ، ظاهری جدید به صفحه سایتوبلاگ خود بدهید تغییر نوار اسکرول با سبکی مدرن صفحه اصلی پژوهشگاه معارج اگر خواستیم ببینیم آیا با خدا مأنوسیم یا نه، باید ببینیم از خواندن قرآن که سخن خدا با ماست و عقاید و تاریخچه مختصری از آشوری ها شهر سوال سلام و تشکر بابت نوشتن تاریخچه مختصر و مفید بخشی از میهن عزیزمان من کاری به دین و مذهب مردم آشنایی با ادیان جهان۱۱ عقاید و تاریخ دین زرتشت نظر رهبر آشنایی با ادیان جهان۱۱ عقاید و تاریخ دین زرتشت نظر رهبر انقلاب درباره اهل کتاب بودن زرتشتی تاثیر فارسی بر زبان و ادبیات عرب اهمیت زبان فارسی در عصر فرهنگ و تاریخ جهانی‌شدن همشهری آنلاین محمد عجم تاثیر فارسی بر زبان و ادبیات عرب قوم لرقومی غیور در طول تاریخ قوم لرقومی غیور در طول تاریخ ناشناخته ترین قوم درباره تاریخ و فرهنگ مردم ممتاز خاورمیانه آشنایی با ادله و اسناد رخ داد پلید پوریم مدخلی بر ایران شناسی بی دروغ و بی نقاب، ۴۳



لینک منبع :برزخ هزاره

برزخ هزاره - جام جم jamejamonline.ir/click/2672098101153808243/برزخ-هزاره‏ - ذخیره شده 27 دسامبر 2016 ... تصویر برزخ هزاره. در این میان، دو ویندوز بوده‌اند که تقریبا همه درباره فاجعه‌بودنشان اتفاق نظر دارند: ویندوز ویستا و ویندوز می‌(ME). حالا سر این‌که ... تصاویر برای برزخ هزاره Btitr - برزخ هزاره www.btitr.com/59565757/برزخ-هزاره‏ - ذخیره شده 27 دسامبر 2016 ... ویندوز نسخه هزاره (Millennium Edition یا همان ویندوز ME) پس از سه نسخه بتا در سپتامبر ... اکسپی برای کاربران بهشتی بود پس از برزخ ویندوز می! دختردر استرالیا ، پدر در برزخ در... - پناهجویان هزاره هزاره | Facebook https://www.facebook.com/pajwak.hazara/.../1139539369508504‏ - ذخیره شده دختردر استرالیا ، پدر در برزخ در بازداشتگاه جزیره مانوس، پاپوآ گینه نو یک دختر دانش آموز در استرالیا ( پناهنده روهینگیا از میانمار ) از دولت استرالیا... پناهجویان یک سال جدید دیگر را در برزخ... - پناهجویان هزاره هزاره ... https://www.facebook.com/pajwak.hazara/.../1045559795573129‏ - ذخیره شده پناهجویان یک سال جدید دیگر را در برزخ نارو و مانوس استقبال خواهد کرد. ... To see more from پناهجویان هزاره هزاره on Facebook, log in or create an account. هژمونیستهای قبیله گرا در برزخ گذار از استبداد به دموکراسی | ففتا https://www.turklar.com/?p=4539‏ 13 ژانویه 2010 ... هژمونیستهای قبیله گرا در برزخ گذار از استبداد به دموکراسی ... اگر ازبکها و هزاره ها و قسمتی از تاجکهای وابسته به فراکسیون آقای فهیم به آقای مشقت زندگی پناهندگان هزاره‌ در اندونیزیا- مصاحبه با اسد شادان، امدادگر و ... afgrefugees.com/12014‏ - ذخیره شده 29 نوامبر 2016 ... مشقت زندگی پناهندگان هزاره‌ در اندونیزیا- مصاحبه با اسد شادان، امدادگر و موسس ... بحر وارد آن کشور میشدند، حال اندونیزیا مبدل به یک برزخ شده است. پرونده ی برزخ: گزیده ی غزل ها - یافته‌های کتاب‌های Google https://books.google.com/books?isbn=9198220071 هومن عزیزی - ‏2015 ... در هزاره ى اخیر شعر شمرده مى شده است. وزن: وزن کونه اى از آهنک است. آنان که با 29 بروند5ى برزخ.ماهنامه فرهنگی، سیاسی، هنری، اجتماعی ایرانشهر - شماره 17: ... - یافته‌های کتاب‌های Google https://books.google.com/books?id=-UXSAwAAQBAJ ketab.com - ‏ - Antiques & Collectibles آقى شجاع الدین شفا ١٢ سال ییش در آغاز این هزاره و این سده کفته اند در این میان تنها دو کشور ایران و اسرائیل شریطى استثنائى دارند. مى کویند ایران در شرایط برزخ ...اندیشه هزاره سوم - افغانستان، میان برزخ اقتصاد دولتی و بازار آزاد faslnaw.blogfa.com/post-88.aspx‏ بعد از کنفرانس بن، افغانستان عملاً وارد بازار اقتصاد آزاد شد. مخالفت هایی هم که در این زمینه از سوی منتقدان این نوع اقتصاد وجود داشت راه به جایی نبرد و موافقان آن، ...