مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه جرم های دندان را به آسانی از بین ببریم؟

[ad_1]

چگونه "جرم دندان" را بدون هزینه از بین ببریم؟

 

مقدمه ای در مورد از بین بردن جرم  و زردی دندان

 

 

جرم روی دندان چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

 

جرم دندان علاوه بر ایجاد شکل ظاهری ناخوشایند به مرمرو زمان موجب از بین رفتن لثه ها می شود پس جرم زدایی را باید جدی گرفت. و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.

هر روز با خوردن مواد غذایی و حتی نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه باعث می شوید که دندان های تان حالت زردی را به خود بگیرند و از حالت شفافی که شما تمایل دارید، خارج شوند.

زرد شدن دندان ها می تواند نشانه پوسیدگی و تراکم جرم باشد. این مسئله پس از مصرف غذاهای مختلف نیز ایجاد می شود، اما با استفاده از توصیه های زیر می توان زردی دندان ها را از بین برد و ظاهر آن را زیباتر کرد.

پلاک دندانی با مسواک زدن به سهولت پاک می شود. یکی از دلایلی که دندانپزشکان توصیه می کنند که دفعات مسواک زدن زیاد باشد در واقع حذف پلاک دندانی که به سرعت روی سطوح دندانی تشکیل می گردد. پلاک دندانی در صورتی که حذف نگردد در ابتدا باعث التهاب لثه می شود که به آن رُنزیوت می گویند.

رفته رفته پلاک از حالت نرم به حالت سخت تبدیل شده، که اصطلاحاً جرم نامیده می شوند.

 

 

جرم گیری دندان

 

 

علت بوجود آمدن جرم دندان چیست؟

 

باید دقت کنید که هر تغییر رنگی بر روی دندانها نشانه جرم دندان نیست بلگه پوسیدگی ها هم در رنگ طبیعی دندان تغییر ایجاد می کنند.

گاها لکه هایی هم بر روی دندان وجود دارد که حتی با جرم گیری هم از بین نمی رود که این ممکن اســت ناشی از مصرف داروهایی در زمان رشد و تکامل دندان باشد. دلایل رایج دیگری که در ایجاد جرم دندان ها نقش دارند مصرف بیش از حد چای و قهوه و بدتر از همه مصرف دخانیات اســت.

 

 

جرم گیری دندان

 

 

جرم دندان چگونه تشکیل می شود؟

 

 

از لحظه ای که مسواک زده می شود، حدوداً ۱۰ دقیقه بعد روی سطوح دندانی موادی شروع به تجمع می کنند که اصطلاحاً پلاک دندانی نامیده می شوند. پلاک دندانی از مواد غذایی مصرف شده یا مواد معدنی موجود در بزاق ایجاد میشود، اگر کمی دقت کنیم بعد از مسواک زدن در شب و نخوردن چیزی هنگامی که از خواب بیدار می شویم چنانچه با زبان روی دندانها تماس برقرار کنیم زبری خاصی را احساس می کنیم که در واقع همان پلاک دندانی می باشد.

تشکیل جرم دندان در واقع یک فرآیند مخرب می باشد.

جرم دندان باعث تخریب لثه و بافتهای نگه دارنده دندان می شود و لثه سالم را تبدیل به لثه بیمار و پرخون و ملتهب می نماید و باعث افزایش عمق شیار لثه شده و لثه چسبنده که باعث نگهداری دندان در حفرۀ استخوانی اســت را از بین برده، به دنبال آن تخریب استخوان حادث می شود که در نهایت لقی دندان ایجاد می شود که در اصطلاح به این حالت بیماری پریودنتیت می گویند.

در پریودنتیت از بین رفتن استخوان و متعاقب آن از دست رفتن دندانها بسیار اتفاق می افتد و تخریب استخوان گاهی آنقدر زیاد اســت که بعد از آنکه دندانها از دست رفتند امکان جایگزینی آنها را بسیار مشکل می کند.

بسیاری از مردم می پندارند جرم گیری برای دندانها ضرر دارد. و توجیه آنها این اســت که بعد از جرم گیری دندانهای ما پوسیده شده یا لثه از بین رفته اند و بعضی حساس شدن دندانها را بهانه کرده، از جرم گیری فرار می کنند و با همین تفکرات غلط به شدت از جرم گیری پرهیز می کنند، باید به این افراد بگویم جرم گیری نه تنها باعث پوسیدگی دندانها نمی شود بلکه لثه ها را هم از بین نمی برد. تازه جرم گیری و حذف جرم مانع تخریب و از دست رفتن لثه ها می شود.

لثه ها شاداب و کاملاً صورتی رنگ و بدون خونریزی می شوند و بوی بد دهان که متعاقب التهاب لثه ها ایجاد می شود هم از بین می رود، برای تسریع رفع حساسیت استفاده از دهانشویه توصیه می شود.

علت تصور پوسیدگی بعد از جرم گیری هم در حقیقت این اســت که این دندانها پوسیدگی مختصری داشته اند و وقتی که جرم روی همان نواحی قرار گرفت عملاً هیچگونه مسواکی در آن نواحی زده نمیشود و این پوسیدگی های اندک در زیر جرم ها کم کم زیاد می شوند و وقتی که جرم گیری انجام می شود تازه وسعت پوسیدگی خود را نشان می دهد.

لازم به ذکر اســت که داشتن دندانهای پوسیده به مراتب وضعیت بهتری از داشتن لثه های پر از جرم اســت زیرا پوسیدگی را به سهولت می توان ترمیم کرد ولی عدم جرم گیری ممکن اســت علیرغم داشتن دندانهای سالم در زمان کوتاهی، بی دندانی را به دنبال داشته باشد، حال تصمیم با شماست می خواهید دندانهای ترمیم شده داشته باشیدیا بی دندان باشید، می خواهید لثه های سالم و دهانی خوشبو داشته باشید یا لثه های ملتهب با دهانی بدبو و یا می خواهید موقع مسواک زدن از اینکه از لثه ها خون می چکد بنالید یا با لذت مسواک کنید .

 

 

جرم گیری دندان

 

 

چگونه دندان هایی زیبا و بدون جرم داشته باشیم؟

 

حال باید چه کاری انجام داد؟

روش سفید کردن دندان ها بصورت طبیعی و سریع


جوش شیرین

 

ماده ای اســت که باعث سفیدی دندان های شما می شود. می توانید این ماده را بر روی مسواک خود بزنید و به دندان هایتان بمالید. البته باید دقت کنید که مبادا آن را قورت دهید و در حین اینکه دندان های تان را با این ماده می شویید، دهانتان را از آب پُر کنید تا مبادا غلظت زیاد این ماده باعث از بین رفتن مینای دندان تان نشود.


بعضی از مواد غذایی مانند سیب و هویج باعث سفیدی دندان هایتان می شوند، زیرا این دو میوه، موادی دارند که باعث می شوند رسوبی که بر روی دندان های شما قرار دارد از بین برود و جرم روی دندان هایتان نیز پاک شود.

 

 

جرم گیری دندان

 

 

بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین خودمان


بیکربونات سدیم یا همان جوش شیرین، بخشی از درمان های طبیعی و بسیار موثر برای سفید کردن دندان هاست. در ترکیب اکثر خمیر دندان های صنعتی از این ماده ی سفید کننده استفاده می شود.
جوش شیرین به کمک دانه های ریز خود کمک می کند که لکه های کدر کننده دندان ها از بین برود.

در واقع مانند لایه بردار پوست عمل می کند. البته لازم اســت که دندان هایتان را با دقت مسواک بزنید.

 

روش استفاده


خیلی ساده اســت. اگر می خواهید تا عید دندان هایتان را سفیدتر کنید، می توانید برای مسواک زدن از این ماده استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری از آن را روی مسواک تان ریخته و دندان ها را با دقت و به آرامی مسواک بزنید.

نیازی به استفاده از خمیردندان نیست، چون در این صورت خاصیت سایندگی جوش شیرین بیشتر شده و خطر آسیب های احتمالی به دندان ها نیز افزایش پیدا می کند.

با دقت همه ی دندان ها را مسواک بزنید و در نهایت مثل همیشه آنها را با آب بشویید.

 

 

 

جرم گیری دندان

 

 

ریحان

 

این گیاه علاوه بر این که درمان بسیاری از دردهاست، سفید کننده دندان نیز به حساب می آید و از دهان در برابر مشکلات و بیماری های متعدد محافظت می کند. برگ های ریحان را خشک و آسیاب کنید سپس به خمیردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنید.

 

 

جرم گیری دندان

 

 

نمک

 

نمک یکی از قدیمی ترین درمان ها برای رفع زردی دندان هاست. کافی اســت مقداری نمک و زغال را با هم مخلوط و دندان را با آن تمیز کنید. دانه های نمک، صیقل دهنده اســت و لایه زرد چسبیده روی دندان را از بین می برد. این روش نسبت به خمیردندان اثر ملایم تری دارد.

 

 

جرم گیری دندان

 

 

پوست پرتقال

 

پوست پرتقال درمان عالی برای بوی نامطبوع دهان و زردی دندان اســت. کافی اســت قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بمالید. ترکیب کلسیم و ویتامین C موجود در آن، میکروب های دهان و زردی دندان را از بین می برد و باعث خوشبو شدن دهان می شود. می توان پودر پوست پرتقال را نیز به خمیردندان اضافه کرد.

 

 

جرم گیری دندان

 

 

هویج

 

فیبر موجود در هویج به عنوان پاک کننده دندان عمل می کند. جرم ها و زردی دندان را نیز از بین می برد.

 

 

جرم گیری دندان

 

 

چریش

 

از قدیم، از چریش به عنوان سفید کننده دندان استفاده می شود. با چوب درخت چریش نه تنها ذرات غذای گیر کرده از بین دندان خارج می شود بلکه بوی بد دهان نیز از بین می رود و زبان نیز تمیز می شود. این گیاه خاصیت طبیعی ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده دارد.

 

 

جرم گیری دندان

 

 

کربن گیاهی روشی شگفت آور


کربن گیاهی از سوزاندن چوب برخی از گیاهان به دست می آید. در کشورهایی مانند هند سالیان زیادی اســت که مردم از آن برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می کنند.

بهتر اســت بدانید که کربن گیاهی خطری برای بدن ندارد و حتی از پودر آن برای برطرف کردن مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و استفراغ، بوی بد دهان و غیره نیز استفاده می شود.

 

روش استفاده


می توانید از پودر خالص کربن گیاهی استفاده کنید. کافیست مقداری از این پودر را روی مسواک تان ریخته و مانند همیشه دندان هایتان را مسواک بزنید.

توجه داشته باشید که نیازی به خمیر دندان ندارید، چون در این صورت احتمال سایش و آسیب دندان ها زیاد می شود.

همچنین می توانید پودر کربن گیاهی را با چند قطره آب لیموترش یا آب معمولی ترکیب کرده و یک ماده ی خمیر مانند تهیه کنید. می توانید از این ترکیب خمیری شکل نیز برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید.

توصیه می کنیم از این روش دو مرتبه در هفته استفاده کنید نه بیشتر. معمولا در داروخانه ها و عطاری ها، پودر کربن گیاهی به فروش می رسد.

 

 

جرم گیری دندان

 

 

خودتان خمیردندان طبیعی تهیه کنید


برای اینکه با طبیعی ترین شکل ممکن، همیشه دندان های سفید و مرواریدی داشته باشید، دست به کار شوید و یک خمیردندان دست ساز داشته باشید.

می توانید یک تا دو مرتبه در هفته از خمیردندان خودتان استفاده کنید و از سفیدی دندان هایتان لذت ببرید.

روش استفاده


خیلی ساده اســت. مسواک را به مقداری خاک رس سبز یا جوش شیرین آغشته کنید.

سپس یک قطره عصاره ی روغنی (افشره ی خوراکی) لیموترش یا نارنگی روی آن بچکانید.

دندان هایتان را به آرامی با این ترکیب مسواک بزنید و در نهایت بشویید.

می توانید در پایان نیز از جوشانده نعنا به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

 

 

 جرم گیری دندان

 

 

چند راه ساده خانگی دیگر


میوه ها و سبزیجات سفت مانند هویج و سیب به دلیل سفتی با فشار بیشتری گاز زده می شوند که همین یک حالت سایش بر روی دندان ها ایجاد می کند که در از بین بردن جرم دندان ها فوق العاده موثر اســت.
کرفس و هویج هم همین خاصیت را دارند.
توت فرنگی را بر روی دندان ها بمالید تا جرم گیری طبیعی و خوشمزه داشته باشید.

 

 

درمان جرم دندان در خانه

 

جرم گیری دندان

 

 

جرم گیری دندان

 

 

 

جرم گیری دندان

 

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

+ 3
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

دانستنیهای پزشکیدانستنیهای پزشکی زنان …درمان درد در زمان قاعدگی چگونه درد های دوران پریودی را کاهش دهیم؟ برای آگاهی بیشتر از پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن سلامت و بیماریهابیماریهای زنانرژیم لاغری پیشگیری از کاهش وزن بانوان با نوشیدنی دانه کتان چگونه خارش واژن را درمان کنیم؟ سیاه دانه و نحوه درمان چاقی موضعی اما چگونه چاقی موضعی را از بین ببریم؟ یا به عبارتی کمر باریک شویم بر اساس کتاب درمان امّ الامراضی به نام یبوست ارزش های پست مدرن، نارضایتی از پزشکی؛ گرایش به طب مکمل اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه خانه داری پزشکان ایران پارکت به کفپوش هایی اطلاق می شود که جنس آن ها از چوب است سطوح چوبی یا همان پارکت ها به سرانجام ابراهیم مالک،مصعب ابن زبیر،ابن حر و …شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که عاقبت مصعب ابن زبیر،ابراهیم مالک ،ابن حر و خاطرات زندگی به مناسبت هفدهمین سالمرگ ببرک کارمل گذارش از مراسم تدفین متوفی درشهرحیرتان بازهم به چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ شهر سوالجواب این سوال در تعریف بدبختی و بیچارگی است واقعا بدبختی چیست؟ کسی که معاد را باور روان شناسیدلهرهخشمافسردگی وسواساختلالات …پالایش یا فیلتر ذهنی از ویژگی های این الگوی تفکر وجود نوعی دید تونلی است که به موجب آن



لینک منبع :چگونه جرم های دندان را به آسانی از بین ببریم؟

چگونه جرم های دندان را به آسانی از بین ببریم؟ - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../146921-چگونه-جرم-های-دندان-و-رنگ-زرد-دندان-را-درمان-کنیم؟‏ - ذخیره شده 2 آگوست 2016 ... چگونه جرم های دندان را به آسانی از بین ببریم؟رد شدن دندان ها می تواند نشانه پوسیدگی و تراکم جرم باشد. این مسئله پس از مصرف غذاهای مختلف نیز ایجاد ... چگونه جرم دندان ها را بدون هزینه از بین ببریم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../چگونه-جرم-دندان-ها-را-بدون-هزینه-از-بین-ببریم‏ - ذخیره شده چگونه جرم دندان ها را بدون هزینه از بین ببریم؟ به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، غذاهای مصرفی امروزه ما انسان‌ها در مقایسه با آنچه پیشتر مصرف می‌شد، ... جرم دندان | از بین بردن آسان جرم دندان - نمناک namnak.com/جرم-دندان.p8125‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۱ - ۷۵۴ نقد نمناک بهداشت و سلامتدهان و دندان روش آسان از بین بردن جرم دندان ... راه های درمان: راههایی بسیار از قبیل راههای شیمیایی و گیاهی برای از بین بردن جرم دندان ها به کار می روند ... چطور خیلی زود دندان های زرد و سیاه خود را سفید و زیبا کنیم؟ - ایران وی www.iranve.com/.../چطور-خیلی-زود-دندان-های-زرد-و-سیاه-خود-ر.html‏ - ذخیره شده - مشابه 8 مارس 2015 ... این ماده طبیعی همچنین برای کاهش جرم دندان و خوشبو کردن دهان کاربرد دارد. ... جوش شیرین به کمک دانه های ریز خود کمک می کند که لکه های کدر کننده دندان ها از بین برود. ... لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، برای سفید کردن دندان های زرد و لکه ... دندان را به روش خانگی از بین ببریم, دندان, روش از بین بردن زردی دندان, ... چگونه جرم دندان ها را بدون هزینه از بین ببریم؟ - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../چگونه-جرم-دندان-ها-را-بدون-هزینه-از-بین.html‏ - ذخیره شده 18 آوریل 2016 ... از بین بردن جرم دندان هاپلاک و جرم دندان و همچنین خونریزی لثه‌ها اتفاقی رایج است که به دلیل عدم ... تازه های پزشکی ... چگونه. از دیگر خواص پوست سخت گردو می‌توان به استفاده آن در صیقل فلزات نرم، ... روش آسان از بین بردن جرم دندان ... چگونه "جرم دندان" را بدون هزینه از بین ببریم؟ - فرادید faradeed.ir/fa/.../چگونه-جرم-دندان-را-بدون-هزینه-از-بین-ببریم‏ - ذخیره شده فرادید| پلاک و جرم دندان و همچنین خونریزی لثه‌ها اتفاقی رایج است که به دلیل عدم مراقبت کافی از دهان و دندان به وجود می‌آید. درمان آن اما جز صرف هزینه‌های گزاف پزشکی در ... لکه های دندان را چگونه از بین ببریم ؟ - الو دکتر www.alodoctor.ir/articles/.../لکه-های-دندان-را-چگونه-از-بین-ببریم-؟‏ - ذخیره شده - مشابه 2 دسامبر 2014 ... راهکارهایی برای رفع لکه های دندان. ... لکه های دندان را چگونه از بین ببریم ؟ ... پس توصیه می کنیم به محض آشامیدن یا خوردن مواد غذایی که باعث ایجاد لکه در دندان می شود ، آب ... راه های آسان و کم هزینه برای افرادی که نمی توانند برخی عادت ها را کنار ... روش ازبین بردن جرم دندان برای ازبین بردن جرم دندان اعمال زیر راانجام دهید. چگونه لک صورت را به آسانی از بین ببریم؟ - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/100592_چگونه-لک-صورت-را-به-آسانی-از-بین-ببریم؟.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 7 سپتامبر 2015 ... لک و مک صورت یکی از مشکلاتی است که خانم ها به واسطه ی ان هزینه های بسیاری صرف می کنند ولی همیشه به نتیجه ی دلخواه نمی رسند. برای چند دقیقه هر ... الف - چگونه جرم دندان را بدون هزینه از بین ببریم؟ alef.ir/vdcc0eq102bq008.ala2.html?346444‏ - ذخیره شده پلاک و جرم دندان و همچنین خونریزی لثه‌ها اتفاقی رایج است که به دلیل عدم مراقبت کافی از دهان و دندان ... چگونه جرم دندان را در خانه از بین ببریم؟ - آلامتو www.alamto.com/remove-plaque-and-tartar.html‏ - ذخیره شده 14 آوریل 2017 ... برای داشتن دندان های سفید باید مراقبت از آنها را بیشتر کنید و علاوه بر رعایت رژیم غذایی در تمیز کردن آنها نیز وقت بیشتری صرف کنید. به ...