مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حقایقی درباره تشنج و صرع

[ad_1]

حقایقی درباره تشنج و صرع

حقایقی درباره تشنج و صرع 

تشنج و صرع از حالت هایی است که به دلیل تغییرات مغر در بدن رخ می دهد و در این مدت فرد بصورت غیر ارادی روی زمین می افتد. در مغز شما هر روزه ۷۰۰۰۰ پردازش فکری انجام می شود، به این صورت که ۱۰۰ میلیون عصب مجبور به ارتباط با ۵۰۰ تریلیون نقطه پردازش هستند که این فرآیند برای تولید برق در حباب لامپ کافی است،

 

تشنج زمانی رخ می دهد که قطعی برق در این سیستم به وجود آید، اینها چیزهایی است که باید در مورد این حادثه غیر مترقبه از فعالیت های غیر طبیعی مغز بدانید. آیا این اتفاق برای هر کسی رخ می دهد؟

 

صرع لزوماً تنها عامل تشنج نیست.
صرع یک اختلال مغزی است که باعث تشنج در محدوده معین می شود و به طور موقت مغز را خاموش می کند. کودکان و نوجوانان بین سن ۶ ماه تا ۵ سال هنگامی که تب آن ها بالا برود در معرض خطر تشنج هستند.سالمندان جزء دسته هایی هستند که بیماری صرع در آن ها به سرعت رو به افزایش است.

 

در افراد مسن تشنج می تواند نشانه سکته یا تومور باشد. تشخیص علائم این بیماری مشکل است، زیرا نشانه هایی مانند سرگیجه، تب پایین، نا آگاهی بعد از تشنج که در این بیماری شایع است در همه موارد یکسان مشاهده شده است.

 

تشنج ها همیشه شبیه یکدیگر نیستند.
در صورتی که احتمالاً تکان خوردن شدید فرد و بیهوشی ناگهانی فرد در تشنج وجود دارد که به این نوع تشنج صرع بزرگ می گویند. نوع دیگر تشنج محدود به بخشی از مغز است و قابل گسترش به بدن نیست.

 

تشنج بر روی بارداری نیز اثر گذار است.

 

زنان با اختلال صرع بیشتر در معرض خطر داشتن فرزند ناقص هستند.

 

بعضی از افراد می توانند روز تشنج خود را پیش بینی کنند قبل از این که اتفاق بیفتد.

 

در برخی زمان ها ممکن است حسی مانند تسلیم شدن در برابر صرع یا تغییر رفتار، سبب وقوع این پیش بینی شود.

 

قبل از شروع تشنج، از بروز این اتفاق جلوگیری کنید.

 

زمانی که احساس تشنج می کنید از طریق نجات پزشکی و دارویی که سریع جذب بدن می شود از بروز تشنج جلوگیری کنید.

 

هرکس باید بداند چگونه به تشنج واکنش نشان دهد.
اطرافیان شما مانند خانواده، همکاران، همسایه ها، اگر اطلاعات کافی از این بیماری داشته باشند راحت تر می توانند برای کمک به شما خود را آماده کنند.اگر این اتفاق برای شخص دیگری در خانواده ی شما رخ داد، با ۱۱۵ تماس بگیرید. شخص را در مکانی امن قرار دهید.

 

کج شدن سر به تنفس بهتر کمک می کند. قرار دادن جوراب برای جلوگیری از گاز گرفتگی زبان کار درستی نیست. از پارچه یا وسیله مناسب دیگری استفاده کنید. و حتماًآرامش خود را حفظ کنید چون مغز مجدداً راه اندازی می شود.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

بیماری‌های عصبی حقایقی درباره بیماری پارکینسون بیماری پارکینسون چندان مرموز نیست، اما ممکن است در بیماری پارکینسون بدن را می‌لرزاندلرزش به صورت پشت سرهم ظاهر می شود و غالبا تا بار در هر ثانیه می زند لرزش می تواند همه چیز درباره مغز و عوامل موثر بر آن آرشیو سایت …لوب حاشیه ای لوب حاشیهای از قدیمی ترین قسمتهای مغز بوده و وظیفه اش بیان غرایض جنسی و مردی که در پشت سرش یک صورت شیطانی دارد عکس …مردی که در پشت سرش یک صورت شیطانی دارد عکس در زیر مردی که در پشت سرش یک صورت شیطانی آشنایی با خواص عرقیات گیاهی و شیوه مصرف آنهاخواص عرقیات گیاهی و شیوه مصرف آنها عرق آویشن طبیعت گرم تقویت معده ، رفع ترشی معده اختلال نعوظ چیست؟ و چه چیزی باعث مشکلات نعوظ …اختلالنعوظچیست؟وچهچیزیاختلال نعوظ چیست؟ و چه چیزی باعث مشکلات نعوظ میشود؟ مدتی است که داروی سیلدنافیل – که بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …بهترین راه برای پولدار شدن حتما ببینید عشق و شهوت نیاز جنسی مشهد هر شب هزار تومان پایگاه خبری شفاآنلاین حوزه سلامت و بهداشتجامع ترین مجله سلامت درمان و آموزش پزشکی و بهداشت جسمی و جنسی و زمینه حوزه سلامتمقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …شیوه های جلوگیری از شب ادراری کودکان اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش موارد ابتلا و طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتطب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی بارداری،زایمان طبیعی،علایم بارداری،مقاربت،لباس …مزایای لیوان کاغذی حتما بخوانید بیماری واگیر دار تناسلی زنان و مردان افزایش قد



لینک منبع :حقایقی درباره تشنج و صرع

حقایقی درباره ی تشنج و صرع - انجمن صرع ایران www.iranepi.org/Default.aspx?tabid=63...‏ - ذخیره شده - مشابه شاید به این دلیل است که صرع و تشنج از هزاران سال پیش تاکنون ذهن بشر را به خود معطوف کرده است؛ و اینکه تشنجات به نظر عجیب و حتی گاهی وحشتناک به نظر می آیند ... حقایقی درباره تشنج و صرع - پارس ناز www.parsnaz.com/حقایقی-تشنج-صرع.html‏ - ذخیره شده حقایقی درباره تشنج و صرع تشنج و صرع از حالت هایی است که به دلیل تغییرات مغر در بدن رخ می دهد و در این مدت فرد بصورت غیر ارادی روی زمین می افتد. تشنج یا صرع بایگانی - دکتر مهران آقامحمدپور فوق تخصص مغز ، اعصاب draghamohammadpour.com/category/مقالات/تشنج-یا-صرع‏ - ذخیره شده ... تشنج می شود. تشنج ایجاد شده در نتیجه بیماری صرع هر زمانی بدون ارتباط با تب یا هر علت مشخص دیگری اتفاق می افتد. ... ایجاد آن شود. اگر پس از حمله درباره آن از کودک سوال کنید اتفاقات پیش آمده را به یاد نخواهد داشت. ..... حقایقی در مورد تب و تشنج. همه چیز درباره تشنج - الو دکتر www.alodoctor.ir/tag/تشنج‏ - ذخیره شده - مشابه همه چیز درباره تشنج. ... سلام 37 سال دارم از 2 ماه پیش دچار حملات تشنج شدم علل آن چیست؟ ... حملات صرع به علت بروز اختلال در فعالیت الکتریکی مغز رخ می‌دهند. ... حقایق و باورهای غلط درباره‌ی واکسن زدن کودکان حقایق و باورهای غلط درباره‌ی واکسن زدن ... نکاتی که باید درباره صرع و تشنج بدانید - الو دکتر www.alodoctor.ir/.../نکاتی-که-باید-درباره-صرع-و-تشنج-بدانید‏ - ذخیره شده - مشابه 10 ا کتبر 2015 ... نوع صرع به اتفاقاتی بستگی دارد که در حین تشنج رخ می‌دهند. حقایقی در مورد تشنج • تشنج اغلب به طور ناگهانی و بدون هشدار قبلی پدید می‌آید، دوام ... وبلاگ شخصی محسن فاضلی زاده - مقاله ای در مورد بیماری صرع mohsenfazelizade.blogfa.com/post/3‏ - ذخیره شده - مشابه مقاله ای در مورد بیماری صرع. صرع. تفاوت تشنج و صرع در چیست ؟ مغز دائماً در حال ... افسانه ای در مورد آن شنیده باشند در این جا بعضی حقایق برای شما بازگو می شود :. تشنج فقط در اثر صرع نیست - تبیان article.tebyan.net/338638/تشنج-فقط-در-اثر-صرع-نیست‏ - ذخیره شده 23 ا کتبر 2016 ... ولی تشنج کردن همیشه به دلیل داشتن بیماری صرع نیست. هر شخصی می تواند به علل ... صرع یک اختلال مغزی است که باعث تشنج در محدوده زمانی معین می شود. ولی تشنج کردن همیشه .... حقایقی درباره صابون های ضدباکتری · آر اس اس. تشنج و صرع - بیماری‌ها www.myhealth.ir/اطلاعات-بیماری-های-مختلف/...های.../49-epilepcy‏ - ذخیره شده توصیه های پزشک را دنبال کند و راهنمائیهایی این مقاله نیز می تواند به بیماران در کنترل صرع کمک کند. حقایقی در مورد صرع. بسیاری از مردم چیزی در مورد صرع نمی دانند و ... تشنج و صرع - سلامتی برای همه www.myhealth.ir/1388-04-08-04-50-02/49-epilepcy.html?...‏ - ذخیره شده - مشابه توصیه های پزشک را دنبال کند و راهنمائیهایی این مقاله نیز می تواند به بیماران در کنترل صرع کمک کند. حقایقی در مورد صرع. بسیاری از مردم چیزی در مورد صرع نمی دانند و ... نکاتی که باید درباره صرع و تشنج بدانید - صدای قزوین www.sedayeqazvin.ir/Pages/OthersNews-592731.aspx‏ نوع صرع به اتفاقاتی بستگی دارد که در حین تشنج رخ می‌دهند. حقایقی در مورد تشنج • تشنج اغلب به طور ناگهانی و بدون هشدار قبلی پدید می‌آید، دوام چندانی ندارد (چند ...