مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟

[ad_1]

 

آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟

تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۵

 

بیش خیشومی شدگی یا هایپرنیزالتی اختلالی است که درجامعه به نام گفتار (تودماغی) شناخته شده است، گفتاری که درآن هوا به جای خارج شدن از دهان از بینی خارج می شود.

به گزارش ستاره ها؛ سه بخش اصلی که در تولید صدا نقش دارد : 

۱.ریه و دیافراگم
۲.حنجره
۳.تشدیدکننده‌‌‌ صدا

آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟

حفرات حلق، بینی ودهان علاوه براینکه مسیر عبور هوا و همچنین محل تولید اکثر صداهای گفتاری به حساب می آیند، باعث تشدید صدای درحال عبور شده و بربلندی و کیفیت ان اثر می گذارد.
صدای تمامی افرادی که گفتار عادی دارند، تاحدودی دارای ویژگی های تودماغی (خیشومی شدگی) است.هنگامی که اندازه خیشومی شدگی صدای فرد به قدری زیاد باشد که توجه مخاطبین رابه خود جلب کند،غیر عادی تلقی می شود. بیش خیشومی شدگی یا هایپرنیزالتی اختلالی است که درجامعه به نام گفتار (تودماغی) شناخته شده است، گفتاری که درآن هوا به جای خارج شدن از دهان از بینی خارج می شود وکیفیت خیشومی پیدا می کند از زمانی که می گویند شخص گفتار پرخیشومی دارد یعنی این که شخص نمی تواند دریچه کام وحلق را ببندد ومیزان خیشومی بودن واکه ها افزایش پیدا می کند.
این ناتوانی دربستن دریچه کام و حلق ممکن است به علت نقش های ساختاری_عضوی مثل وجود شکاف کام ولب یا اینکه علت عملکردی (الگو عادتی) داشته باشد.
افرادی که گفتار پرخیشومی دارند برای رفع این اختلال می توانند به اسیب شناس گفتار وزبان مراجعه کنند.
نویسندگان:نداپورهاشمی، آسیب شناس گفتار وزبان دانشگاه علوم پزشکی ایران/دکتر فرهاد ترابی نژاد، استادیارگروه گفتار درمانی دانشکده علوم توانبخشی


سلامت نیوزآیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟

مرجع : سلامت نیوز

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟



لینک منبع :آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟

آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ - درمان - مراقبت ... www.salamatnews.com/.../آیا-افرادی-که-تودماغی-صحبت-میکنن-درمان-میشوند-‎Cached24 دسامبر 2016 ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ سلامت نیوز:بیش خیشومی شدگی یا هایپرنیزالتی اختلالی است که درجامعه به نام گفتار (تودماغی) ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ - سلامانه www.salamaneh.com/.../آیا-افرادی-که-تودماغی-صحبت-میکنن-درمان-میشوند 27 دسامبر 2016 ... سلامانه : بیش خیشومی شدگی یا هایپرنیزالتی اختلالی است که درجامعه به نام گفتار (تودماغی) شناخته شده است، گفتاری که درآن هوا به جای خارج شدن از ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ - خبرلند khabarland.com/.../آیا-افرادی-که-تودماغی-صحبت-میکنن-درمان-میشوند‎Cached24 دسامبر 2016 ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ سلامت نیوز:بیش خیشومی شدگی یا هایپرنیزالتی اختلالی است که درجامعه به نام گفتار (تودماغی) ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ - سلامانه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30276595 25 دسامبر 2016 ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ سلامانه : بیش خیشومی شدگی یا هایپرنیزالتی اختلالی است که درجامعه به نام گفتار (تودماغی) ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ | IR24 | ای ار 24 ir24.news/مذهبی/آیا-افرادی-که-تودماغی-صحبت-میکنن-درمان-2/ 24 دسامبر 2016 ... به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از سلامت نیوز، سه بخش اصلی که در تولید صدا نقش دارد : ۱.ریه و دیافراگم ۲.حنجره ۳.تشدیدکننده‌‌‌ ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../آیا-افرادی-که-تودماغی-صحبت-میکنن-درمان-میشوند/ آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ بیش خیشومی شدگی یا هایپرنیزالتی اختلالی است که درجامعه به نام گفتار (تودماغی) شناخته شده است، گفتاری که ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ - سلامت نیوز - تی نیوز tnews.ir/سلامت-نیوز/d9f476604532.html 24 دسامبر 2016 ... سلامت نیوز :بیش خیشومی شدگی یا هایپرنیزالتی اختلالی است که درجامعه به نام گفتار (تودماغی) شناخته شده است، گفتاری که درآن هوا به جای خارج ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ - پایگاه خبری سلامانه tnews.ir/news/910976673505.html‎Cachedسلامانه : بیش خیشومی شدگی یا هایپرنیزالتی اختلالی است که درجامعه به نام گفتار (تودماغی) شناخته شده است، گفتاری که درآن هوا به جای خارج شدن از دهان از بینی خارج ... آیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ - وسریا wesria.xyz/news/449769‎Cachedآیا افرادی که تودماغی صحبت میکنن درمان میشوند؟ از وبلاگ مجله مطالب خواندنی دریافت و به همراه لینک مستقیم مطلب در سایت مرجع نمایش داده شده است. در صورت تمایل به ... افرادی که تو دماغی صحبت می کنند - پارس ناز www.parsnaz.com/افرادی-که-تو-دماغی-صحبت-می-کنند.html‎Cachedافرادی که تو دماغی صحبت می کنند صدای برخی افراد طوری است که انگار بینی خود را ... آیا برای شما پیش آمده است با فردی برخورد کنید که متوجه صحبت های او نشوید و یا ... خروج صدادار یا بی صدای هوا از بینی: علت ها متفاوتند، مانند وجود سوراخ در قدام ... تشدید خیشومی کمتر از حد: هوای لازم برای تولید همه صداها از راه دهان خارج می شود، به جز ...