مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خطرات جدی ظروف پلاستیکی ۲۰۰۰ تومانی

خطرات جدی ظروف پلاستیکی ۲۰۰۰ تومانی

پورتال وهاران در این مقاله به عوارض و خطرات استفاده از ظروف پلاستیکی ۲۰۰۰ تومانی که مدتی است در ایران رونق گرفته اند می پردازد.

ظروف پلاستیکی (پلاسکو) ۲ هزار تومانی نخرید, خطرناک است!

بهتر است از هر ظرف پلاستیکی برای مصارف غذایی استفاده نکنید و ابتدا از سلامت این ظروف مطمئن شوید،ظروف پلاسکو که غالبا با قیمت ارزانی در بازار عرضه می شوند از موادبازیافتی ساخته می شوند که حامل انواع میکروب های بیماری زا می باشند حراج این ظروف به علت بی کیفیت بودن مواد سازنده آن هاست.

به توضیحات کارشناسان درباره عوارض ظروف پلاستیکی بازیافتی دقت کنید:

مدتی است که شاهد ورود ظروف پلاسکو با قیمت دو هزار تومن در سطح معابر هستیم و شهروندان به دلیل قیمت پایین آنها را می خرند، غافل از اینکه چند نوع بیماری برای خود و خانواده شان به خانه می برند.

بازیافت پلاسکو و تبدیل آن به گلدان و کیسه زباله و وسایلی از این قبیل کاری درست و در جهت صرفه جویی اقتصادی است، اما چندی است کارخانه های مبدل بازیافتی در برخی استان ها از جمله ایلام، همدان و کرمانشاه دست به اقدامی عجیب زده اند و از اشیای بازیافتی که از اماکن شبانه روزی مثل خوابگاه ها و تالارها به صورت قراردادی خریداری می کنند، سفره و اسباب بازی کودکان، آب پاش و دمپایی و حتی ظروف غذا تولید می کنند.کارشناسان می گویند این گونه ظروف حامل انواع میکرب ها هستند و استفاده از آنها در محیط منزل بیماری را منتشر می کنند.

عباس احمدیان، نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و مصنوعات پلاستیک و نایلون در واکنش به تولید ظروف پلاستیک دو هزار تومانی از مواد بازیافتی در گفتگو گفت: این ظروف با سلامت مردم سر و کار دارند و حتما با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و دست اول باید تولید شوند.بازرسین ما بر تولید و فروش این مواد نظارت دارند و در گشت های خود این نوع ظروف را مورد بررسی قرار می دهند و اگر چنین موردی را مشاهده کنند با آن برخورد می کنند.

وی با بیان اینکه مردم درصورت مشاهده فروش چنین ظروفی باید به بازرسی اتحادیه اطلاع دهند.اتحادیه، ظروف پلاستیکی را مورد بررسی قرار می دهند و اگر مورد خلافی مشاهده شود حتما با آن برخورد خواهد شد.تولید ظروف با استفاده از مواد بازیافتی بسیار نادر است چرا که قیمت مواد اولیه و دست اول تولید این ظروف بسیار پایین و به وفور در دست تولید کننده است و نیازی به استفاده از ضایعات نیست.

همچنین بخوانید:  امین زندگانی : هیچ اعتقادی به جشنواره فجر ندارم و نیازی به آن ندارم + بیوگرافی و عکس

در یک مقطعی برخی از سفره های یک بار مصرف از مواد بازیافتی تولید می شده است.در این باره ما تذکرات لازم را به تولید کنندگان این سفره ها داده ایم و تاکید کرده ایم که باید در تولید سفره های یکبار مصرف از مواد دست اول استفاده شود.

وی با بیان اینکه تولید ظروف مصرفی از زباله و مواد بازیافتی خلاف قانون است. باید در زمینه حراج و تولید ظروف پلاستیکی از ما مجوز گرفته شود، اتحادیه پلاستیک اگر در این زمینه خلافی را مشاهده کند حتما برخورد خواهد کرد.اگر ظروفی در بازار مشاهده می شود که از مواد بازیافتی تولید می شود یقین بدانید که این تولیدات زیر زمینی است که بدون مجوز و در خفا تولید می شود که درصد تولید این ظروف بسیار پایین است.

این اظهارات در حالی بیان می شود که غیر از دستفروشان، شهروندان حتی شاهد مغازه هایی در سطح شهرها هستند که اینگونه ظروف را با قیمت دو هزار تومان به فروش می رسانند.

خطرات جدی ظروف پلاستیکی 2000 تومانی

هشدار به مصرف کنندگان ظروف پلاستیکی رنگی ۲۰۰۰تومانی

نائب رئیس انجمن های محیط زیست خوزستان، گفت: ایران در حال حاضر یکی از ۱۰ کشور اول دنیا در زمینه استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است .

مدتی است که شاهد فروش ظروف پلاستیکی رنگی در ابعاد و با کارایی مختلف با قیمت نازل دو هزار تومان، در سطح شهر و بعضا بین دستفروشان هستیم.

فروش این نوع ظروف نه تنها در اهواز و خوزستان بلکه در کل کشور فراگیر شده است و هموطنانمان تنها به صرف پایین و ناچیز بودن قیمت آن، اقدام به خرید این ظروف بی کیفیت غذایی می کنند.

برای تولید این ظروف که اغلب دارای رنگ های کدر و مات هستند مواد و ترکیبات مرغوب و استانداردی که از درجه ی کیفی بالایی برخوردار باشند، به کارگرفته نشده است؛ به واسطه همین تولید نامطلوب است که این اجناس با قیمت ناچیز در سطح شهر توزیع می شود.

همچنین بخوانید:  فیفا فهرست نهایی اسامی 55 نامزد تیم منتخب سال 2016 را اعلام کرد

ظروف پلاستیکی اغلب از ترکیب منابع نفتی مانند؛ پلی استایرن، پلی اتلین، پلی پرو پلین و … تولید می شوند.

تمامی این پلیمرها باید قبل از استفاده در صنعت غذایی برای کنترل و سنجش کیفی سلامت، تحت آزمونfood grade قرار گیرند که در این سنجش میزان مقاومت مواد سازنده پلیمرها در حلال هابا محلول های مشابه موادغذایی، آزموده می شود.

از آن جا که از این ظروف پلاستیکی در آشپزخانه ها و برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شود ،به کار گیری آن ها علاوه بر تغییر طمع غذا، سلامتی و بهداشت خانواده ها را نیز به خطر می اندازد و در نهایت منجر به بروز بیماری های مختلف در بین مصرف کنندگان می شود و به منظور انجام امور درمانی باید هزینه ای چند برابر قیمت خرید این ظروف هزینه شود، به همین جهت استفاده از این اجناس به هیچ وجه توصیه نمی شود.

یکی از مسئولان اداره کل استاندار در این باره می گوید: ظروف پلاستیک جزو اقلامی است که شامل درجه استاندارد اجباری نمی شوند، اما از آنجا که این ظروف هیچ نشان، تاریخ و شماره تولیدی ندارند قطعا ظروفی بی کیفیت و مضر هستند و توزیع آن در سطح شهر جرم تلقی می شود.

نائب رئیس انجمن های محیط زیست خوزستان ، گفت: از شما بسیار سپاسگذارم که به این موضوع مهم پرداختید چرا که متاسفانه خیلی از هموطنانمان به علت عدم آگاهی از فرآیند تولید این ظروف تنها به خاطر پایین بودن قیمت آن ها اقدام به خریداری و استفاده از این مواد بی کیفیت می کنند و به این نکته کوچکترین توجهی نمی کنند که در واقع سلامت خود و خانواده یشان را به خطر می اندازند.

ساسان ساکی ادامه داد: در ابتدا باید خدمتتان عرض کنم که طبق آمار های بدست آمده ایران در حال حاضر یکی از ۱۰ کشور اول دنیا در زمینه استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است به طوری که در سال ۸۴ بیش از ۵۷۰ هزار تن ظروف یکبار مصرف در کشور مصرف شده که تقریبا ۱۰۰درصد این ظروف پلاستیکی بودند و این که ما نتوانسته ایم ظروف یکبار مصرف گیاهی زود جذب را جایگزین ظروف دیر جذب کنیم، خود یک فاجعه زیست محیطی است که دیر یا زود اثرات مخرب خود را بر محیط زیست پیرامون مان خواهد گذاشت.

همچنین بخوانید:  اضافه شدن تعداد کشته شدگان حادثه ساختمان پلاسکو بهمن 95

این فعال اجتماعی افزود: برای تولید ظروف پلاستیکی یک سری استاندارد ها و شاخصه ها تعریف شده است که در صورت رعایت آنها، به مراتب خطرات کمتری در کمین سلامت جسم و روح مصرف کنندگان است، چرا که استفاده از مواد اولیه نامرغوب و غیر استاندارد باعث تشدید انواع بیماری های جسمی و روحی نظیر؛ برهم خوردن تعادل اعصاب و روان، خستگی، بی خوابی، مشکلات گوارشی و … خواهد شد.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم به دلیل عدم مرغوبیت و ناخالصی های به کار رفته شده در ترکیبات اولیه این ظروف، استفاده ی مستمر از آن ها در دراز مدت سبب بروز بیماری صعب العلاج سرطان نیز می شود.

دبیر انجمن دوستداران شهر و طبیعت شهرستان شوش بازگشت این ظروف به چرخه ی بازیافت را یکی از اصلی ترین دغدغه های فعالان و دوستداران محیط زیست دانست و گفت: مدت زمانی که این ظروف بی کیفیت برای بازیافت نیاز دارند به مراتب بیشتر از ظروف مشابه استاندارد است که همین مشکل به یکی از دغدغه ها و ناراحتی های دوستداران محیط زیست تبدیل شده است.

ساکی تاکید کرد: در مواردی نیز مشاهده شده است که طعم غذا در ظروفی که استانداردها در ساخت آن رعایت نشده از کیفیت اصلی خود خارج شده و طعم نامطلوبی به خود می گیرد.

وی با اشاره به این مثال معروف که ما آنقدر پولدار نیستیم که اجناس ارزان بخریم اظهار داشت: به هموطنانمان چه در خوزستان و چه در هرجای کشور که ساکن هستند این توصیه را می کنم که ظروف پلاستیکی مورد نیاز خود را حتما از مراکز خرید معتبر که دارای علایم استاندارد،تولید و شماره محصول باشند خریداری کنند و جذب جاذبه های کاذب تبلیغات سودجویان نشوند و به سادگی از کنار این مسله مهم عبور نکنند و این را در نظر بگیرند که شاید در حال حاضر با صرف هزینه ای ناچیز ظروف مختلف پلاستیکی را می توانند بخرند، اما در بلند مدت باید هزینه ای چند برابر صرف بازگشت تندرستی و سلامت خود نمایند.

گردآوری: پورتال وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)



لینک منبع :خطرات جدی ظروف پلاستیکی ۲۰۰۰ تومانی

خطرات جدی ظروف پلاستیکی 2000 تومانی | وهاران www.vaharan.ir/dangers-dishes-plastic-2000-toman/‎Cached8 دسامبر 2016 ... ظروف پلاستیکی 2000 تومانی,عوارض ظروف پلاستیکی 2000 تومانی,خطرات ظروف پلاستیکی 2000 تومانی,پلاسکو 2000 تومانی,مغازه های 2000 ... Images for خطرات جدی ظروف پلاستیکی ۲۰۰۰ تومانی هشدار به مصرف کنندگان ظروف پلاستیکی رنگی ۲۰۰۰تومانی - آوای جنوب avayejonoob.com/هشدار-به-مصرف-کنندگان-ظروف-پلاستیکی-رن.html‎Cached Similar16 مارس 2015 ... ظروف پلاستیکی اغلب از ترکیب منابع نفتی مانند؛ پلی استایرن، پلی اتلین، پلی پرو پلین و … ... با قیمت نازل دو هزار تومان، در سطح شهر و بعضا بین دستفروشان هستیم. ... ها را نیز به خطر می اندازد و در نهایت منجر به بروز بیماری های مختلف در بین ... بازیکنان جدید تیم فوتبال نفت گچساران را بیشتر بشناسیم. ماجرای پلاستیک های 2 هزار تومانی - خبرگزاری اقتصادی ایران econews.com/fa/content/484389‎Cached28 ژانویه 2015 ... اقتصاد ایران: رئیس سازمان غذا و دارو درباره تولید پلاستیک های دو هزار ... شد مبنی بر اینکه «فروشگاه‌های ظروف پلاستیکی به قیمت 2 هزار تومان ... خطرات-جدی-ظروف-پلاستیکی-2000-تومانی – مجله دکتر تخفیف doctortakhfif.ir/خطرات-جدی-ظروف-پلاستیکی.../خطرات-جدی-ظروف-پلاستیکی-2000-تومانی/‎Cachedخانه > خطرات جدی ظروف پلاستیکی ارزان قیمت > خطرات-جدی-ظروف-پلاستیکی-۲۰۰۰- تومانی. خطرات-جدی-ظروف-پلاستیکی-۲۰۰۰-تومانی. ۱۳۹۶-۰۲-۲۹ نظری بدهید 6 ... "تولید پلاستیک‌ با ضایعات بیمارستانی" از واقعیت تا شایعه‌های ... https://www.tasnimnews.com/.../تولید-پلاستیک-با-ضایعات-بیمارستانی-از-واقعیت-تا-شایعه-های-وایبری‎Cached28 ژانویه 2015 ... "تولید پلاستیک‌ با ضایعات بیمارستانی" از واقعیت تا شایعه‌های وایبری ... شد مبنی بر اینکه «فروشگاه‌های ظروف پلاستیکی به‌قیمت 2 هزار تومان ... دیناروند ادامه داد : در مورد پلاستیک سازها هم که وسایلی برای بسته بندی دارو، غذا، ... نیروهای ارزشی از ظرفیت "سینما" غافل نباشند/ "بمباران اطلاعاتی" سانسور جدید است/ ... پشت پرده ظروف پلاستیکی ۲۰۰۰ تومانی چه خبر است؟ www.yjc.ir/.../پشت-پرده-ظروف-پلاستیکی-۲۰۰۰-تومانی-چه-خبر-است‎Cachedیک کارشناس شیمی توضیحاتی در مورد ظروف پلاستیکی ارزان قیمت که در برخی ... پشت پرده ظروف پلاستیکی ۲۰۰۰ تومانی چه خبر است؟ ... خطرات استفاده از ظروف یک‌بار مصرف در ادارات .... ورود فناوری‌های جدید به حوزه کشاورزی با رویکرد اشتغال زایی. فروشگاه های 2هزار تومانی بشرویه زنگ خطر بیماری و معامله با سلامتی ... www.payamboshruyeh.ir/.../فروشگاه-های-2هزار-تومانی-بشرویه-زنگ-خطر-بیماری-و-معامله-با-سلامتییا-رفیق-جیب؟‎Cached3 ژانویه 2017 ... به گزارش پیام بشرویه ، مدتی است که عرضه ظروف پلاستیکی رنگی در سطح شهر ... فروشگاه های 2هزار تومانی بشرویه زنگ خطر بیماری و معامله با سلامتی! ... قیمت پایین مورد اقبال هم واقع شده و هر روز شاهد افتتاح یک واحد جدید هستیم. پاسخ به یک شایعه: ظروف پلاستیکی 2000 تومانی از کجا می آیند ... behdashtnews.ir/.../پاسخ-به-یک-شایعه:-ظروف-پلاستیکی-2000-تومانی-از-کجا-می-آیند؟/‎Cached3 دسامبر 2016 ... متن منتشره: " ظروف پلاستیکی 2000 هزار تومنی از کجا میایند؟ ... پس کوتاهی نکنید جان خود و فرزندانتان را به خطر نیندازید و اطلاع رسانی کنید. " ظروف پلاستیکی(پلاسکو) 2 هزار تومانی نخرید, خطرناک است! - سیمرغ seemorgh.com/.../329320-ظروف-پلاستیکی-پلاسکو-2-هزار-تومانی-نخرید/‎Cached8 دسامبر 2016 ... ظروف پلاستیکی(پلاسکو) 2 هزار تومانی در سطح معابر را نخرید ... به توضیحات کارشناسان درباره عوارض ظروف پلاستیکی بازیافتی دقت کنید:.