مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان

ماده فتالات در پلاستیک های نرمی که در محیط روزمره ما به کار رفته، دیده می شوند که از آن جمله می توان به کاغذ دیواری، صندل، لاک ناخن، عطر، کف پوش، فرش و غیره اشاره کرد. از آنجا که مولکول های فتالات از پلاستیک ها نشت می کنند، انسان ها روزانه در معرض جذب این مواد شیمیایی از طریق مواد غذایی، نوشیدنی، تماس با پوست و استنشاق آن قرار دارند.

به گزارش مهر، سطح فتالات را می توان از طریق آزمایش یک نمونه ادرار ساده اندازه گیری و مشخص کرد. «جاناتان اکسلسن» از دانشگاه لوند سوئد به همراه همکارانش در این پروژه تحقیقاتی به بررسی و مطالعه سطوح متابولیت فتالات DEHP در ادرار ۳۰۰ مرد سنین بین ۱۸ تا ۲۰ سال پرداختند و در عین حال کیفیت اسپرم آنها را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

اکسلسن در توضیحات خود در این رابطه اعلام کرد که سطح متابولیت بالای مردان نشان دهنده تحرک پایین اسپرم در آنها بوده است. نتایج این مطالعات نشان می دهد که یک چهارم مردانی که در این پروژه شرکت کرده و دارای پایین ترین سطح متابولیت بودند، فقط دارای ۵۷ درصد از سلول های اسپرم متحرک بودند در حالیکه یک چهارم از مردانی که بالاترین سطح متابولیت را داشتند از ۴۶ درصد تحرک سلول های اسپرم برخوردار بوده اند.



لینک منبع :تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان

تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان - خبرگزاری مهر www.mehrnews.com/.../تاثیر-بطری-های-پلاستیکی-بر-کاهش-قدرت-باروری-مردان‎Cachedتاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان. جراحی دیسک کمر با لیزر. شناسهٔ خبر: 2931076 - یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۲. سلامت > بهداشت. تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان - سایت مرجع ... hseexpert.com/.../Search_Subject.aspx?...تاثیر%20بطری%20های%20پلاستیکی%20بر%20کاهش%20قدرت%20با... اخبار 1 مورد. تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، مردانی که در معرض ماده شیمیایی «اتیل‌هگزیل» فتالات قرار می ... روش باروری مردان - علمی سرا elmisara.ir/tag/روش-باروری-مردان.html آیا بالارفتن سن مردان بر باروری تأثیر می گذارد؟ اغلب کمتر به ... سیگار کشیدن توان باروری مردان را کاهش می‌دهد ... تاثیر بطری های پلاستیکی بر قدرت باروری مردان تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان - پایگاه ... tnews.ir/news/d80949377941.html‎Cached4 ا کتبر 2015 ... به گزارش شفا آنلاین : ماده فتالات در پلاستیک های نرمی که در محیط روزمره ما به کار رفته، دیده می شوند که از آن جمله می توان به کاغذ دیواری، صندل، لاک ... دانشمندان اعلام کردند؛ تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت ... khabarfarsi.com/u/7588174 دانشمندان اعلام کردند؛ تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان. طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، مردانی که در معرض ماده شیمیایی اتیل هگزیل فتالات قرار ... Ghatreh News Archive - مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری حضرت ... https://ivfsari.com/ghatreh_archive.php?slc_lang=fa...‎Cachedارائه خدمات بیمه ای موجب کاهش نرخ نا باروری می شود (تسنیم نیوز) - 21 ماه پیش ... تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان (سلامت نیوز) - 21 ماه پیش. تاثیر خواب بر قدرت باروری مردان - onvansho onvansho.ir/result/تاثیر-خواب-بر-قدرت-باروری-مردان.html توانایی باروری در مردان تاثیر خواب بر باروری قدرت باروری مردان . ... قدرت باروری مردان باروری مردانتاثیر گوجه تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری . زنان باردار از بطری پلاستیکی آب ننوشند - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../زنان-باردار-از-بطری-پلاستیکی-آب-ننوشند 9 فوریه 2017 ... محققان دریافته اند زنان بارداری که از بطری های پلاستیکی آب می نوشند در معرض ریسک ... تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان. زنان باردار از بطری پلاستیکی آب ننوشند - زنان خبر زنان خبر zanankhabar.ir/زنان-باردار-از-بطری-پلاستیکی-آب-ننوشند/‎Cached11 فوریه 2017 ... محققان دریافته اند زنان بارداری که از بطری های پلاستیکی آب می نوشند در معرض ... ظروف موادخوراکی از جمله بطری های اب پلاستیکی و پوشش درونی قوطی هاست. ... تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری · چرا زنان بیشتر از ... تاثیر بطری های پلاستیکی بر کاهش قدرت باروری مردان - پونیلا ponila.com/post/391439/ طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، مردانی که در معرض ماده شیمیایی «اتیل هگزیل» فتالات قرار می گیرند، دچار کم تحرکی اسپرم شده که این مسئله ممکن است باروری آنها ...