مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیوع بیشتر سرطان سر و گردن در دیابتی‌ها

جام جم سرا: به نقل از روابط عمومی بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت خراسان رضوی، طبق آخرین تحقیقات، نوعی از سرطان‌های سر و گردن که از حفرات بینی، سینوس‌ها، لب‌ها، دهان و غدد بزاقی، حلق و حنجره منشا می‌گیرد، در افراد دیابتی ۵۰ درصد شیوع بیشتری دارد.

بر این اساس بیشترین خطر سرطان در افراد مبتلا به دیابت بین سنین ۴۰ تا ۶۵ سال وجود دارد و از سوی دیگر احتمال بروز این نوع سرطان در مردان بیشتر از زنان می‌باشد.

این گزارش حاکی است، علت شیوع بیشتر سرطان‌های سر و گردن در افراد دیابتی به درستی معلوم نیست ولی استعداد ژنتیکی و در معرض بودن انسولین برای مدت طولانی از علل احتمالی آن عنوان شده است.

به نقل از ایرنا، بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت اعلام کرد: افراد مبتلا به دیابت بویژه پس از سن ۴۰ سالگی از نظر ابتلا به سرطان‌های سر و گردن باید مورد ارزیابی قرار گیرند.



لینک منبع :شیوع بیشتر سرطان سر و گردن در دیابتی‌ها

شیوع بیشتر سرطان سر و گردن در دیابتی‌ها - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../شیوع-بیشتر-سرطان-سر-و-گردن-در-دیابتی‌ها‎Cached9 سپتامبر 2014 ... بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت در خراسان رضوی اعلام کرد: تحقیقات علمی نشان داده است که سرطان‌های سر و گردن در افراد مبتلا به دیابت شیوع ... دیابتی ها در معرض خطر سرطان سر و گردن! - ایسنا www.isna.ir/news/.../دیابتی-ها-در-معرض-خطر-سرطان-سر-و-گردن 13 سپتامبر 2014 ... نتایج تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر سرطان‌های سر و گردن در افراد دیابتی شیوع بیشتری دارد. دیابتی ها در معرض خطر سرطان سر و گردن! - سلامت 118 https://www.salamat118.com/SiteNews/News.aspx?id=51967 نتایج تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر سرطان‌های سر و گردن در افراد دیابتی شیوع بیشتری دارد. طبق آخرین تحقیقات سرطان‌های سر و گردن (فرم نادری از سرطان که از ... شیوع بیشتر سرطان سر و گردن در دیابتی‌ها - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../شیوع-بیشتر-سرطان-سر-و-گردن-در-دیابتی‌ها‎Cached9 سپتامبر 2014 ... بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت در خراسان رضوی اعلام کرد: تحقیقات علمی نشان داده است که سرطان‌های سر و گردن در افراد مبتلا به دیابت شیوع ... افزایش خطر ابتلا به سرطان سر و گردن در بیماران مبتلا به دیابت diabetestma.org/.../افزایش%20خطر%20ابتلا%20به%20سرطان%20سر%20و%20گردن...‎Cachedبراساس تخمین ها 6 درصد از موارد ابتلا به سرطان شامل سرطان سر و گردن است و سالانه ... ی شیوع بیشتر سرطان سر و گردن در میان بیماران مبتلا به دیابت بامزه است و این ... شیوع سرطان های سر و گردن در دیابتی ها بیشتر است - بیماری - مراقبت ... www.salamatnews.com/.../شیوع-سرطان-های-سر-و-گردن-در-دیابتی-ها-بیشتر-است 9 سپتامبر 2014 ... دکتر رجب پور تاکید کرد: علت شیوع بیشتر سرطان های سر و گردن در افراد دیابتی به درستی معلوم نیست ولی تئوری هایی نظیر استعداد ژنتیکی و ... شیوع بیشتر سرطان سر و گردن در دیابتی ها | تحقیقات علمی نشان - قطره www.ghatreh.com/news/nn34493006/شیوع-بیشتر-سرطان-گردن-دیابتی 7 نوامبر 2016 ... تحقیقات علمی نشان داده است که سرطان های سر و گردن در افراد مبتلا به دیابت شیوع بیشتری دارد. بر همین اساس، معاینØ. دیابتی ها در معرض خطر سرطان سر و گردن - بیمارستان سینا sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=16069 28 ا کتبر 2014 ... به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر سرطان‌های سر و گردن در افراد دیابتی شیوع بیشتری دارد. طبق آخرین ... شیوع سرطان های سر و گردن در دیابتی ها بیشتر است tasalamati.com/e/QpKqw/‎Cachedبه پزشکان توصیه می شود که معاینه سر و گردن را به عنوان بخشی از معاینات روتین برای بیماران دیابتی در نظر بگیرند. به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی ... دیابتی‌ها بیشتر مراقب خود باشند www.javanonline.ir/fa/news/673107/دیابتی‌ها-بیشتر-مراقب-خود-باشند 13 سپتامبر 2014 ... ایسنا: طبق آخرین تحقیقات سرطان‌های سر و گردن (فرم نادری از سرطان که از ... علت شیوع بیشتر سرطان‌های سر و گردن در افراد دیابتی به درستی معلوم ...